Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Dag tolv...

Av Barbro Söderblom - 11 juni 2013 20:31

Hej hopp vad dagarna rullar på , har nu gjort mer än halva "kuren". Känns fortfarande helt ok är inte alls hungrig men saknar givetvis att äta. I dag bjöds det på chokladtårta på kontoret då en av mina kollegor fyllt år. Men det sög inte alls i tarmen över att sätta tänderna i en bit. Känns så otroligt skönt att inte kroppen skriker efter sötsaker och socker. Känns verkligen som att jag renat mig själv. Ska verkligen undvika socker även efter denna kur . Vet ju med mig själv att stoppar jag något sött i munnen så kommer jag snart att trilla dit igen. Det stora sockermonstret väntar runt hörnet på att sätta tänderna i mig. Får köra hårt ett tag till innan jag påbörjar proccesen att lära mig hantera socker. Vem vet det kanske aldrig riktigt kommer att fungera för mig , är man sockerberoende så är man. Det är som med många andra droger en gång fast så är det svårt att reglera ett normalt sockerintag.


Har nu beslutat mig för att efter dessa tre veckor på maxi så ska jag fortsätta med slanka kombi. Maken har också "trillat" dit. Han tänker byta ut lunchen mot soppa , ska bli spännande att se hur det fungerar. I dag efter jobbet tog jag mig till Upplandsgatan 22 för att fylla på förrådet. Fick en trevlig pratstund med Anna Insulander som är slankacoach där. En trevlig bekantskap , dessvärre var det slut på jordgubbssmaken så det blir att ta en tur tillbaka nästa tisdag. Köpte också 2 påsar gröt, ska bli spännade att pröva + en påse vanilj. Kanske jag får nya favoriter.

Har inte ställt mig på vågen sedan senast , har nämligen fått det lilla roliga som vi kvinnor har en gång i månaden, vet sedan tidigare att det brukar bli + på vågen , så det är lika bra att inte kolla.


Kollade på Biggest looser i går , hujeda mig vilka resultat dem presterat. Man blir ju verkligen inspirerad av att kika på dem , i kväll är det ju final,spännande värre. Håller mina tummar för Emma som är min favorit.


  Även om det är ett tag kvar så har jag börjat räkna ner. Har bestämmt mig för att första målet jag ska äta blir 2 ägg. Trodde väl aldrig att jag skulle längta och vara så sugen på just ägg.






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Söderblom - 20 juni 2013 09:03

I går kväll va det så dags att få äta 100 gram protein. Siktet var inställt på 2 ägg men när jag kom hem efter gympan så gapade kylskåpet tomt på ägg grrrr. Dottern hade ätit upp alla utan att säga till att dem var slut. Fick bli lite tonfisk iställe...

Av Barbro Söderblom - 17 juni 2013 22:01

Snart är dem tre veckorna på slanka maxi över. Hade ju lite planer på att fortsätta ett tag till men nu så har jag bestämt mig. Kommer i stället att fortsätta med slanka kombi. Utesluter inte att jag kör ett race senare i sommar. Känns lite jobbigt a...

Av Barbro Söderblom - 13 juni 2013 22:10

Två veckor utan att äta har nu gått och det känns fortfarande helt ok.Är riktigt överraskad av mig själv och jäkligt stolt också. Kunde aldrig tänka mig att jag faktiskt har den styrkan och karaktären att genomföra något som detta. Men mina tankar om...

Av Barbro Söderblom - 12 juni 2013 11:03


Snor lite av min dyrbara arbetstid    måste bara skriva några rader. Ställde mig på vågen trots allt i morse och den visade på minus 2,1 kg. Dessutom så visar den två siffrigt istället för tre siffrigt. Känns ju så jäkla bra. I mtt huvud har en tanke...

Av Barbro Söderblom - 10 juni 2013 14:01

Har haft fullt upp ett par dagar och har därför inte uppdaterat bloggen, fy på mig    Dagarna har runnit på och det har inte varit några stora förändringar i hur jag känner och mår. Helgerna är dem dagar som jag tycker det är lite mer kämpigt detta m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards