Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Barbro Söderblom - 7 juni 2013 06:15

Nationaldagen firade vi med att åka till Steninge slott utanför Märsta. Fanns en del barnaktiviteter där och det var ett himla mysigt ställe att besöka. Albin och jag körde 2 omgångar på chokladhjulet och döm om min förvåning när jag kammade hem ett pris    En sån där stor chokladask innehållande 2 kg marabou chokladkakor.Så typiskt att jag vinner när jag inte själv ska äta något men övriga i familjen blev ju glada. På vägen hem åkte vi till plantagen och köpte lite blommor till våra uteplatser och där körde Albin in sitt finger på ett olämpligt ställe. Lillfingret blev ganska illa tilltygat och för säkerhets skull åkte vi ner till närakuten. Nu visade det sig att det inte var så illa som vi befarade, men dem tvättade rent och la om fingret.Nageln kommer troligtvis att ramla av om några dagar men annars ska det nog läka fint. Maken stack ut och flög ballongen på kvällen och vi andra kördelite kubb och fotboll. En skön och trevlig nationaldag hade vi.


Gällande min period på slanka maxi då ? Vägde mig efter 8 dagar på maxi och hade ju gått ner 3,8 kg  och känns ju helt fantastikt. Detta sporrar mig ju givetvis och jag är säker på att jag efter dessa 3 veckor kommer att nå mitt mål för perioden dvs att väga två siffrigt. Men stundom känner jag bara för att sluta och sätta tänderna i en god grillad köttbit. Men samtidigt så vill jag ju inget hellre än att klara mig igenom dessa tre veckor. Min tid för att börja äta kommer ju snart. Skulle ju vara så skönt att fixa detta och bevisa för mig själv att jag kan fullfölja mina målsättningar. Vet inte hur många gånger jag gått ut i full fart med att förändra mitt liv, men så faller man tillbaka och hamnar i samma situationer varje gång. Självförtroendet faller ner i fötterna och jag känner mig som en värdelös karaktärslös tjockis. Har man gjort avsteg från planen en gång så blir det ju liksom ok att fortsätta och tankarna om mig själv faller bara längre och längre ner.


Nej nu ska jag ta upp blicken från fötterna blicka framåt och ge järnet . Jag kan, Jag vill, Jag ska.



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards