Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Barbro Söderblom - 3 juni 2013 20:04

Dag fem och det rullar på fint. Mår väldigt bra och är fortfarande helt nöjd med att äta mina soppor & shaker. I dag satte ute gympan i gång och den har jag längtat efter. Men då mina ben ibland känns som betong så kanske jag får avakta lite. Tror nog att jag kommer vara ganska trött på vatten när den här veckorna är över   Trodde inte att det skulle gå så här bra för mig. Men skillnaden är ju att jag även jobbar med mina känslor och mina tankar om mat . Brukar påminna mig om en situation som jag var med om för ett tag sedan. Maken och jag var på en kryssning och på kvällen åt vi en trerätters. Det var helt ok storlek på portionerna, så ingen fara där. Dagen efter var det buffe som gällde och  matintaget höll jag på bra nivå. Sen så blev det dags för lite efterätt och det skulle jag ju unna mig. Bordet brevid oss satt det ett annat par, hörde att kvinnan också skulle unna sig lite godsaker. När jag kom tillbaka till bordet med min tallrik som då var välfylld och jämnförde den med kvinnas tallrik så insåg jag några saker.


1 Att unna sig betyder inte att man ska ösa in en massa godsaker.

2 En del av mina viktproblem kommer sig av att när jag unnar mig något så blir det väldigt stora portioner.

3 Jag måste lära mig att man kan äta allt men inte alltid och att unna sig något betyder att man ska njuta av det. Inte bara få in så mycket godsaker som möjligt genom munnen.


Dagens ord och bild  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards