Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Barbro Söderblom - 1 juni 2013 17:42

Dag tre och det känns helt ok , måste säga att jag är förvånad över hur bra det känns. Trodde nog att det skulle kännas värre än vad det gör . Kände mig lite matt i benen i dag på min promenad men inget som inte gick att hantera. Körde även lite magträning och hantlarna när jag kom hem. Min inställning tidigare har varit att det är så synd om mig , alla andra kan ju äta allt men inte stackars jag. Nu så lägger jag inget krut på att fundera i dessa banor , focus ligger på att jag nu har valt att köra Slanka maxi i tre veckor och så är det bara. Jag har haft gott om tid att äta tidigare så var är tre veckor i förhållande till det. I går var det jag som lagade middag åt övriga i familjen,lite klurigt var det att inte kunna smaka av under tiden, men det blev tydligen gott i alla fall för dem åt med god aptit.


Passade på att plocka lite liljekonvaljer under min promenad så nu luktar det gott i hela huset. Dagen har annars gått i ett , sonen och jag tog en tur ner till Viksjö centrum för att kolla in Viksjödagen. Dem hade ordnat med ett litet tivoli , lotter och andra barn aktiviteter. Efter att ha knallat runt ett tag så bar det i väg till bowlinghallen. Lämnade av Albin där för ett bowlingkalas och sen hem för att städa huset. Albin fick sen skjuts hem av grannen, 30 minuter senare stack Albin och Marielle i väg på bio. I bland händer inget och ibland händer allt på samma dag    Make har påbörjat bygget av ett staket som vi ska ha mellan grannen och oss ,staket bygget fortsätter nästa helg. I morgon ska vi åka till Vendelsö för lite kalas, ska fira min söta lilla gudson som fyllt 1 år och även min systerdotters 2 tjejer som fyllt 6 år. Sen är snart den här helgen över.


Mål

 

Att bli normalviktig för att må bättre

 

Mål 1 Väga in mig på tvåsiffrigt till midsommar.

 

Mål 2 Att inte tillåta mig att gå upp i vikt under semestern

 

Mål 3 Fortsätta men min träning och kämpa på för att minska i vikt för varje vecka

 

Mål 4 Att om ett år dvs maj 2014 vara nere på min målvikt.

 

Handlingsplan

 

1 Slutföra mina 3 veckor Slanka maxi utan att göra några avsteg.

 

2 Ta ställning till hur jag ska fortsätta efter dessa tre veckor. Fortsätta med slanka produkter eller fortsätta enligt min tidigare plan.

 

3 Fortsätta med vardagsmotionen - det är "förbjudet" att ta hiss eller rulltrappor om det finns vanlig trappa som alternativ.

 

4 Vara med på så många pass som möjligt av utegympan under sommaren.

 

5 Fortsätta med morgonpromenaderna och fortsätta att öka tempo och längd.

 

6 Till hösten köra hårt på Zumban och fortsätta med simmningen på torsdagarna

 

 

 

Nu vill maken ha lite sällskap i soffan  för att kika på Robert Gustavsson         

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards