Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Barbro Söderblom - 5 juni 2013 18:55

Snart är dag sju avklarad och dessa dagar har försvunnit i rasande fart. Till skillnad från gårdagen så har denna dag känns bara bra. Vaknade före klockan i morse och var pigg, åhh vilken härlig känsla. Klev upp halv fem drog på mig träningskläderna tog en rask promenad i spåret och körde sedan magträning när jag kom hem. Fanns inget av den där tunga känslan som jag hade i går i benen. Magen har inte knorrat något i dag utan varit fullt nöjd med vad den fått i sig. I morgon är det dags att kliva upp på vågen ska bli så spännande.


Var tvungen till att köpa nya byxor i går hade ju  gärna väntat ett tag med det. Men nu fanns det inget val och jag fick faktiskt köpa ett numer mindre än för en månad sedan-kändes ju mer än bra  vill jag lova. Känner mig betydligt lättare än vad jag gjort på länge. Känner mig till och med smalare än vad sanningen säger mig när jag tittar i spegeln.Den känslan ska jag bevara för att ta fram när det känns lite motigt.

I dag så är sonen och jag ensamma hemma. Maken är på konsert på Gröna Lund, dottern med fästman är på studentfest. När jag hämtade i dag hos vår bästa dagmamma så ville sonen klippa sig. Så vi drog en repa ner till centum och kollade in om det fanns någon klipptid. På salongen var det lugnt så vi passade båda på att klippa oss .En liten belöning till mig själv för att jag har klarat denna vecka så bra   Vägen hem från centrum är fylld av backar, backar som jag tidigare inte orkat cykla uppför. Men i dag så  cyklade vi hela vägen hem.


Det var ju bara av en slump som jag laddade hem Slanka appen.Jag var ute efter en app där jag skulle föra in min vikt varje vecka. På min Iphone hade jag en bra app som jag hade använde mig av ,när jag sedan bytte telefon så hittade jag den inte. Därför blev det Slanka appen. Till en början så kikade jag inte igenom appen utan la bara in min vikt. Så en dag på väg hem från jobbet så började jag kika runt lite och insåg då var det var för app.

Ju mer jag läste ju mer inspirerad blev jag att själv prova. Tänkte igenom detta ett par dagar , pratade med mina vänner och bestämde mig för att prova. Tyckte att det känndes toppen att man själv kan välja om man vill köra själv eller om man vill få råd och stöd på vägen. Finns ju även andra alternativ liknande Slanka att använda sig av , men då måste man bli medlem och det kostar en hel del. Därför valde jag att pröva Slanka. Än så länge har jag verkligen inte ångrat mig.

Varför tycker jag att det är bra med Slanka ? Tycker just nu att det är så skönt att slippa fundera på vad jag ska äta, hur mycket jag ska äta, får jag i mig allt som kroppen behöver . Jag tar min 3 slanka mål om dagen och vet att kroppen får det den behöver. I stället kan jag koncentrera mig på att hitta verktyg för att lyckas med min viktminskning. Arbetar mycket  med målbilder,delmål och handlingsplaner. Till skillnad från tidigare försök att bli av med övervikten så inser jag nu att jag tidigare inte haft min hjärna och psyke med mig utan bara fokuserat på att bli av med övervikten. Denna resa är helt annorlunda och därför vet jag att jag kommer att lyckas denna gång.

Jobbar även hårt på att hitta andra vägar än att stoppa något i munnen så fort något känns jobbigt, roligt eller allmänt tungt i livet.  Denna vecka har jag inte bedövat mina känslor med mat eller godis och det har ju fungerat bra så det är bara att kämpa på . Det stora sockermonstret i mig har fått ge med sig och mitt sockerbehov är nere på noll just nu. Det som faktiskt har kännts jobbigast är att jag saknar att få använda mina tänder, men det är ju bara för en kort period tänker jag.


Dagen tänkvärda få bli dessa ord


Få har dött av att kämpa vidare,många av att ge upp




 



Over and out


  





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards